Často kladené otázky

Otázky se kterými se na zákaznické lince setkáváme nejčastěji, jsme pro vás zpracovali do přehledné podoby.


Jak se mám objednat?

Možnost tvorby nové objednávky závisí na tom, za máte LIFE key účet v eSERVICES. Mohou nastat tři základní varianty:

  1. Pokud máte účet, záleží, zda má zdravotnické zařízení povoleno objednávat bez registrace. Pokud ano tak klikněte na zámeček, přihlaste se a můžete odeslat žádost o objednávku návštěvy.
  2. Pokud LIFE key účet nemáte a zároveň má praxe nastaveno že pro objednání stačí jeho existence, pak klikněte na „přihlášení" (zámek vpravo nahoře) -> "Vytvořit nový účet". Vytvořte si nový účet a po přihlášení se objednejte na Vámi zvolený termín.
  3. Pokud to praxe nepovoluje vytvoření nového účtu, kontaktujte svého lékaře, aby Vám služby zpřístupnil. K tomu bude potřeba Vaše osobní návštěva u lékaře.

Jak mám zrušit objednávku?

Návštěvu zrušíte Kliknutím na "zrušit návštěvu" v souhrnu odeslaných návštěv, které jsou po přihlášení v horní části služby online objednání. Pokud se Vám volba "zrušit návštěvu" nezobrazuje, pak v dané praxi vyžadují zrušení objednávky jiným způsobem, tedy např. telefonicky a je nutné kontaktovat lékaře.


Můžu se objednat, proč nemůžu do receptu apod (otazník u ikon kromě objednání)?

I když se lze v konkrétní praxi objednávat pouze na základě existujícího pacientského účtu, ostatní služby CGM LIFE eSERVICES jsou dostupné pouze po návštěvě lékaře a následné „Identifikace". Je to z důvodu ochrany citlivých lékařských dat.


Jak si mohu objednávat recept/používat zprávy/dostat nálezy?

K tomu, aby pacient mohl využívat všechny služby eSERVICES plnohodnotně je třeba, aby mu tyto služby lékař zpřístupnil tzv. identifikací, která probíhá v ordinaci. Jde o administrativní úkon, který se provede pouze jednou, potom již můžete pohodlně všech online služeb s Vaším lékařem využívat. Záleží na nastavení praxe, co za služby zpřístupní. Tedy, někde mohou být pouze některé kanály služby CGM LIFE eSERVICES. Pozná se podle ikon ve webovém rozhraní zdravotnického zařízení.


Ztratil sem super pin

Přihlaste se pomocí svých přihlašovacích údajů (e-mail a heslo), klikněte na „Můj profil", v kolonce Super-PIN klikněte na „změnit", postupujte podle instrukcí.


Zapomněl jsem heslo

Klikněte na „přihlášení" (zámek vpravo nahoře), klikněte na „zapomenuté heslo?", vyplňte své číslo zákazníka a Super-PIN, postupujte podle instrukcí.


Zapomněl jsem heslo a ztratil Super-PIN

Klikněte na „přihlášení" (zámek vpravo nahoře), klikněte na „zapomenuté heslo?", klikněte na „Ztratil(a) jsem nebo jsem nikdy neměl(a) CGM číslo zákazníka ani CGM Life Super-PIN", vyplňte e-mail, na který byl uveden ve vašem profilu eSERVICES. Na e-mail obdržíte link, klikněte na něj, zodpovězte bezpečnostní otázku, kterou jste si nastavili dříve ve svém profilu eSERVICES. Tato operace resetuje Váš účet a všechna předchozí data budou smazána, účet však budete moci po zvolení nového hesla opět plnohodnotně používat


Jak jsou moje data chráněna a kde se nachází?

Data a informace zadané do CGM LIFE eSERVICES z Vaší strany nebo poskytovatelem zdravotních služeb jsou v šifrovaném stavu odesílána na server CompuGroup Medical  a tam jsou uložena. Díky šifrování jsou tyto podle aktuálního stavu techniky čitelná pouze pro zúčastněného poskytovatele zdravotních služeb a Vás, v žádném případě však pro CGM. CompuGroup Medical  jako provozovatel serveru a jako Váš smluvní partner znají pouze Vaše údaje pro uzavření a plnění smlouvy o používání uživatelského účtu, stejně jako skutečnost, že jste pacient u jednoho nebo několika určitých zúčastněných poskytovatelů zdravotních služeb. Za účelem jakéhokoliv využití Vašich dat bychom vždy vyžadovali Váš souhlas v rozsahu stanoveném platnými právními předpisy.


Jak jsou přenášená data zabezpečena proti zneužití třetí stranou?

Konkrétní nástroj v tomto bodě dotazovaného zabezpečení se nazývá VitaX technology. Tento je patentován a podléhá certifikacím Spolkového úřadu pro bezpečnost v informační technice (BSI). Přenášená data jsou pro kohokoli jiného kromě Vás a Vašeho lékaře nečitelná.


Z čeho je celý projekt placen?  Bude mě to něco stát? Figuruje v tom pojišťovna?

Žádné finanční zatížení ze strany CGM ČR jako poskytovatele vůči Vaší osobě ani Vaší pojišťovně není.
Tato otázka podléhá smluvnímu vztahu mezi CGM ČR a poskytovatelem zdravotních služeb (Vaším lékařem).


Někdo se mi naboural do účtu, co mám dělat?

Pokud máte přístup do svého účtu, pak je nutné neprodleně změnit heslo a nechat si vygenerovat nový super PIN


Chci smazat všechna data a účet zrušit, jak na to?

V souladu se „SMLOUVA O VYUŽÍVÁNÍ SLUŽEB" §3 - napište písemně na adresu CompuGroup Medical Česká republika s.r.o. nebo na  e-mail: eservices.cz@cgm.com. Po odstoupení bude Váš LIFE Key přístup a všechna zašifrovaná data uložená na Vašem LIFE Key účtu vymazána.


Měla jsem obdržet e-mail pro dokončení registrace u své lékařky, který mi z důvodu plné schránky nepřišel. Veškeré důležité informace k registraci mám (CGM LIFE Zákaznické číslo a Super-PIN), ale nevím, kde se zaregistrovat.

V tomto případě by mělo stačit si pouze otevřít webovou stránku paní doktorky, kde zvolíte možnost online objednávání, přičemž pod „ikonou" přihlášení je volba Dokončit Vaši registraci. Zde prosím zadejte CGM zák. číslo a SUPER PIN obdržený v ordinaci.